Voordeel van SEO: lage kosten

De kosten van SEO zijn, na verloop van tijd, laag. Als je aan de slag gaat met SEO, kost een bezoeker je namelijk geen cent.

Je hoeft alleen te investeren in de SEO campagne
Je hoeft alleen te investeren in het op poten zetten van de SEO campagne. Er gaan weliswaar behoorlijke kosten (of tijd) zitten in het opbouwen van een solide basis. Taken die aan het begin nodig zijn om uiteindelijk SEO resultaten te kunnen behalen. Denk aan; zoekwoorden onderzoeken, teksten schrijven, de website continu tweaken, eventueel zelfs een heel nieuwe website laten bouwen, bouwen aan je eigen populariteit om links te kunnen aantrekken, etc. Een grote hoeveelheid werk en meestal veel kosten.

Maar als de basis eenmaal staat
Maar als de basis dan eenmaal staat en de vindbaarheid van de website steeds verder wordt verbeterd, kosten de bezoekers die je dagelijks, 24 uur per dag, dag en nacht, 7 dagen per week, ontvangt, geen cent. Profiteer daarvan. Dit namelijk in tegenstelling tot betaald adverteren op Google (Adwords) of Facebook. Waarbij je 24 uur per dag blijft betalen voor elke bezoeker die je ontvangt. Een duur grapje kan dat worden, zeker als je deze strategie jarenlang toepast. Voorkom dat je jarenlang afhankelijk bent van slechts één route waarmee mensen jou kunnen vinden. Waarbij je een advertentieprogramma non stop betaalt voor het ontvangen van bezoekers.

Met SEO zijn de bezoekers gratis
Eén van de grootste voordelen van SEO is dat de bezoekers gratis zijn. Dat levert elke maand een besparing op t.o.v. volledige afhankelijkheid van betaalde advertentieprogramma’s. Dat zie je terug in je project- of bedrijfsresultaten en dat zal je gelukkig maken. Je zal nog steeds maandeljks moeten investeren in het bijhouden van de website, nieuwe artikelen moeten schrijven en optimaliseren voor goede vindbaarheid. Maar deze (onderhouds)kosten zijn doorgaans goed op te brengen; het betreft meestal slechts een klein percentage van de initiële investering. En als je dankzij de verbeterde vindbaarheid al hogere omzetten boekt, zijn die onderhoudskosten allicht zeer de moeite (principe van ergens steeds een euro ingooien, waarna er 2 euro’s uitrollen en dit trucje vervolgens zo vaak mogelijk herhalen).

Kies voor gratis bezoekers. Met SEO is dit mogelijk.
Kies ervoor om te focussen op gratis bezoekers. Elke dag, de hele dag, maand na maand, jaar na jaar. De uitgaven aan Adwords / Facebook zullen substantieel zijn. Met SEO echter, hoef je geen advertentiekosten vrij te maken. Je hoeft niet telkens 3 euro te betalen voor elke bezoeker die binnenkomt en dus bespaar je hier fors op. Een gigantische besparing voor je bedrijf of project. Er is niets mooier dan onbeperkt en volledig geautomatiseerd, gratis bezoekers ontvangen, elke dag, de hele dag.


Geef een reactie

Your email address will not be published / Required fields are marked *